Vakantie,Verloving Party & Verwennerij - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Anne-Natalia Duijnhoven - WaarBenJij.nu Vakantie,Verloving Party & Verwennerij - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Anne-Natalia Duijnhoven - WaarBenJij.nu

Vakantie,Verloving Party & Verwennerij

Door: Juan & Natalia

Blijf op de hoogte en volg Anne-Natalia

17 November 2011 | Colombia, Bogotá

Hola lieve mensen,

Al weer een tijdje niet geschreven maar heb nu eindelijk weer ff tijd.

Oktober en November zijn twee hectische en soms wat stres volle maanden geweest maar ook hele leuke dagen. Voorbereiding voor ons feest gingen stroef en op sommige momenten voelde ik me echt van een andere wereld, met feit dat in NL toch alles ruim van te voren alles geregeld en vastgelegd wordt en hier in Colombia dat soort dingen dus niet kennen!! Uiteindelijk heeft Juan door wat tegenslagen paar dagen voor het feest nog wat dingen moeten regelen en veranderen maar is alles toch nog goed gekomen!

21 oktober kwamen mama en tante paula aan op het vliegveld in Bogotá en heb ik hun opgehaald en naar hun appartement (welke ik had geregeld voor hun ). Volgende dag hadden we om 17:00 afgesproken op het vliegveld want we zouden die avond richting Cartagena vertrekken om marleentje te gaan opzoeken en kijken hoe mijn zusje daar de afgelopen 5 maanden had geleefd...

Na beetje vertraging en mama en paula nog met een Colombiaan voetbal wedstrijd hebben zitten kijken konden we 1 uur te laat toch het vliegtuig in
en 1,5 later stonden we op het vliegveld in het warme Cartagena... Mama en Paula hebben in een super leuk hostel gezeten en ik kon bij marleen logeren. Heerlijk gerelaxed aan het strand, met boot naar Playa Blanca geweest, heerlijk uiteten geweest bij een super goeie Italiaan, naar de film en casino geweest, rondgelopen door oude centrum van Cartagena het huis van de schrijven Gabriel Garcia Marquez gezien en nog veel meer leuke dingen.

Het meest bijzondere van deze trip was toch wel de twee mensen waarmee/waarvoor marleen heeft gewerkt al deze maanden. Nathalie en Gerard en la fundacion die ze hebben opgezet in een van de armste wijken in Cartagena. Welke ernstig genoeg week voordat wij daar waren, mega overlast hebben gehad van regenval, wat sommige delen zelfs geheel afsloot van de rest van de stad en honderde gezinnen meer dan week zonder, electriciteit, water, gas etc hebben gezeten. Het huis/school/organisatie hoe je het ook wil noemen die deze 2 nederlanders daar hebben opgezet en hun ideeen en doelen zijn geweldig en ben blij ze hebben mogen te ontmoeten en dat ze zo goed voor mijn zussie zijn geweest en marleen hun goed heeft kunnen helpen.

28 oktober kwamen we weer terug in Bogotá en daar aan te komen was mijn vriendinnetje Viviana (aka vivje ) al ruim uurtje eerder aangekomen en stond op ons te wachten. Vervelend genoeg was haar vlucht in eerste instantie gecanseld en kon ze met geluk en hard rennen nog net op tijd en ander vliegtuig nemen waardoor madam wel 10 uur eerste klas heeft kunnen reizen!! Wat nooit verkeerd is natuurlijk met de chamagne etc etc :-) hihihi maarja vervelende was wel dat haar koffer dus niet met die vlucht mee gekomen was en we daar de volgende dag op hebben moeten zitten wachten..

29 Oktober dag van "verlovingsfeest" Met behulp van Marleentje, vivje en mijn nichtje Fernanda hebben we het huis van de ouders van Juan versierd en een heerlijke fruitbowl gemaakt etc etc. Tijdens mijn zit bij de kapper hebben vrienden van Juan nog de taart gehaald en afgeleverd en uiteindelijk met zijn 6en in ons kleine appartementje omgekleed en opgemaakt voor het feest!! Viviane (ander vriendinnetje die hier ook al weer meer dan een jaartje woont ) was inmiddels ook aangekomen en mama en paula ook.. Aangezien het feest vlak voor Halloween was hadden we bedacht om dat dus het thema van het feest te laten zijn!! Wetend dat niet iedereen verkleed zou komen hadden we om aan te sporen ook nog een prijs voor best verklede persoon!! :-) hahahahahhaha Juan was pas om 22:00 klaar met werken en tegen 23;00 kwamen ze pas aanzetten met viv haar koffer dus begon het feest wat later dan verwacht maar uiteindelijk is het een super geslaagd feest geworden en hebben "Juan en ik" op zijn minst erg genoten. Jammer genoeg kon het niet de bruiloft zelf zijn zoals in eerste instantie gepland was maarja uiteindelijk hebben we gewoon het feest met cake en al gedaan... Enja Juan is voor iedereen op zijn knieeen gegaan en heeft mij ten huwelijk gevraagd!!

Marleen, Paula, Mama en Viv zijn nog paar dagen in Villa de Leiva geweest en hebben daar enorm genoten en spannende avonturen, paardrijden, abseilen naast een waterval en kabelbaan van meer dan 100 meter hoog en verdwalen opzoek naar blauwe meeren hebben ze behoorlijk goed naar hun zin gehad.

En de laatste dagen dat Viv hier nog was en mama en Paula al weer terug naar NL waren hebben wij met zijn tweeen nog in Candalaria ( downtown Bogotá in een hostel gezeten en beetje centrum leren kennen.. Althans viv want het was haar eerste keer terug in Colombia maar weet 100% zeker niet de laatste keer ;-) Meis wat was het fijn om jou hier te hebben en kan niet wachten tot de volgende keer dat we jou weer hier kunnen ontvangen..

Ook mama en Paula en Marleen naturlijk bedankt voor jullie gezelligheid en verblijf hier.. Alle lieve mensen bedankt voor jullie lieve kaartjes, kadotjes en geld.

En lieve hermana's ( Colette en Marleen ), vriendjes/dinnetjes Iris & Pablo, Yaneth, Viv & Wilfred, Irene, Esperanza, Michael, Dario
Jullie bedankt voor jullie mooie kado!! Zoals ik al tegen aantal heb verteld we hebben ze nog niet om, pas als we officeel kunnen trouwen zullen we de ringen gaan dragen en dan zullen de foto's dus pas op internet verschijnen!!

Lieve mensen weer genoeg geschreven zo denk ik!!
xxxx van ons

• 17 November 2011 - 08:23

Esperanza:

Yo yo!!!!!! Klinkt allemaal super! Ik had je je verlovingsfotos al op FB gezien, leuk hoor! En nu op naar de bruiloft!!!!! Hier ook alles goed, Sinterklaas is heelhuids in nederland aangekomen en guess what: de afgelopen twee nachten al bij ons in huis geweest, Carlos' z'n voetbalschoentjes gevuld!!!!...De Pieten hadden wel een rotzooitje achtergelaten, maar wij hebben helemaal niets gehoord en heerlijk doorgeslapen!!! Hoe doen ze dt toch???? Lieffie, besos pá uan y pá ti!!!!!!

• 17 November 2011 - 08:25

Esperanza:

Ik bedoel dus Juan en niet uan!!!!!

• 19 November 2011 - 21:41

Angelica:

He lieverd

Het spijt mij en sorry voor de late ractie maar heel erg gefeliciteerd en wens je echt alle geluk met je man samen vele jaren samen met veel geluk gezondheid en "amor"ik ben en wij Ricardo zijn heel blij voor je het allerbeste en gaat je goed,hopelijk tot gauw spreeks
    Veel liefs van mij
    Angelica

• 23 November 2011 - 09:49

Els V.d. Vaart:

Lieve Anne en Juan,
    Afgelopen zaterdag viel jullie bedankbriefje in de bus. Geweldig leuk, een replica van de verlovings-aankondiging! Ik heb de reisverslagen van Francine en Paula in mijn jaarboek geplakt om alles goed vast te leggen. Gisteravond belde Paula nog, zij is nu in Madrid waar ze met Joske samen de Rastrijo (schrijf je dat zo?) doet en natuurlijk ook gaat golfen! Paula heeft het op dit moment moeilijk met haar schoonmoeder, een nogal bewerkelijke dame die aan het dementeren is. Paula krijgt verwijten dat ze niks doet terwijl ze net haar hele tuin had gedaan. Paula geeft haar uiteraard repliek en ergert zich rot!!! terwijl dat goeie mens er natuurlijk ook niks aan kan doen! Enfin...voor Ellen is het erg moeilijk maar die twee ladies gaan gelukkig weer eens een paar weekjes weg...Zuid-Amerika met kerst. Heerlijk! Ik ga met Kerstmis, samen met een vriendin, naar een abdij in Postel. Onder leiding van Pelgrim Henricus (een monnik van die abdij) gaan we wandelen. Lieve Anne en Juan, ik ben erg blij voor jullie...dat het feest en de weken eromheen zo mooi waren en ik wens jullie het allerbeste in de toekomst.
    Kus van Els