Zomer vakantie 2012 Cartagena & Santa Marta - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Anne-Natalia Duijnhoven - WaarBenJij.nu Zomer vakantie 2012 Cartagena & Santa Marta - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Anne-Natalia Duijnhoven - WaarBenJij.nu

Zomer vakantie 2012 Cartagena & Santa Marta

Door: Juan & Natalia

Blijf op de hoogte en volg Anne-Natalia

16 Juli 2012 | Colombia, Bogotá

Hola todos,
Como estan por alla en Holanda y España?
Aqui todo bien...

Hey lieverds heeft ff geduurd maar ben weer terug op de site!! Laatste maanden druk gehad maar niet met veel meer dan alleen werken en werken en werken dus zo saai om over te schrijven! ;-) hahahah

We zijn inmiddels ¨weer¨verhuisd maar nu echt naar een klein appartementje met alles erop en eraan en voor ons zelf.. Zitten voor de gene die Bogota beetje kennen nog altijd in het noorden ( San Cristibal Norte, waar beide families ook wonen ), maar nu op de septima. Boven een biljar gelegenheid en naast een grote kerk! Ben er nog niet uit wat ik erger vind de muziek in het weekend of op zondag ochtend om 7 uur door een zowat gillende priester-pastoor of wat dan ook wakker wordt gemaakt.. ( is wel duidelijk dat ik weinig van de kerk etc afweet, maar zie de logica er niet in waarom het allemaal zo hard en gillend moet en niet op een gewoon volume kan! maar dat zal wel aan mij liggen. Buiten dat helemaal heerlijk de katten genieten ook van de ruimte, foto´s komen nog want we moeten nog beetje inrichten etc want na de verhuizing zijn we meteen op vakantie gegaan.

Heerlijke trip naar de kust van Colombia gemaakt. Was voor Juan de eerste keer dat hij de zee in echt heeft gezien-gezwommen etc.. Best gek als je kijkt na hoeveel van ons hier al meerdere keren zijn geweest maar de meeste Colombianen zelf daar misschien ooit een keer in hun leven of geheel nooit komen. Maarja 3 Juli de bus in Bogota genomen en 26 uur later zaten we in ons hotel in Cartagena. Ja we zijn zo gek geweest om de heenreis met de bus te doen. Voor mij ook de eerste keer en een hele ervaring rijker maar hebben ook moeten lijden hoor!! De tocht is super mooi en zo veel mooie verschillende landschappen, de bus opzich goed en ruim maar wat heb ik een hekel aan die stomme maatschappijen en busschaufeurs die echt denken dat mensen liever 20 uur in de kou liggen kapot te vriezen dan in een warme bus te zitten!!! Wie kan er in godsnaam slapen met volle airco op je kop en 3 graden is ofzo!!? Voor mij deze keer nog 3x erger want ben met griep en verkouden en keelpijn bus ingegaan en 9 dagen later nog altijd met griep en keelpijn tot vandaag toe zelfs..

Naja Cartagena de standaard toeristische plekjes opgezocht natuurlijk, lopend en op de fiets... en zoals velen ook de boot naar Playa Blanca genomen, echter hadden wij een tentje meegenomen en hebben daar overnacht... Mijn god wat een geweldige ervaring was dat. Overnachten op een geweldig mooi bijna ´onbewoond eiland´ met kampvuurtje onze worstjes en arepas klaargemaakt en als toetje de marshmallows hahahaha kan nog wel uren blijven doorschrijven maar dat zal ik jullie niet aan doen. 7 juli hebben we de bus gepakt naar Santa Marta waar we via het werk van Juan in een gewelig hotel- apartementencomplex hebben gezeten. Super mooi met zwembad,gym en eigen strand etc etc. Daar 4 heerlijke dagen gehad en ook weer veel gedaan en gezien, zoals onderandere op de de bekende Rodadero boulevard rondgewandeld-gewinkeld, mooie centrum, een dag (wat echt te weinig is ) rondgewandeld in het mooie natuurpark Parque Tyrona. Wat bizar genoeg 3x zo duur is voor buitenlanders dan voor Colombianen zelf.. Maar daar aapjes gezien, mega slang, hagedissen in verschillende kleuren, bloemen en vreemde planten, mango´s geplukt en heerlijk opgegeten, vlinders in verschillende kleuren en maten wist niet dat ze van 20cm of groter bestonden joh!!
Spinnen, krabben etc etc etc Met andere woorden GEWELDIG.

Nu al weer paar dagen thuis en aan het werk. Op naar de volgende vakantie! Hahahahaha nee voorlopig niet al is er nog zoveel moois hier wat Juan noch ik hebben gezien maar wel ooit willen zien. Gister was dat weer ff onder onze neus gedrukt want waren met Maria en Simone naar Museo National gegaan waar ook zo veel te zien en te leren is over Colombia. Jammer genoeg was t niet zo mooi weer maar hebben gezellig ergens heerlijk typisch Colombiaans gegeten, Plaza Simon Bolivar gezien en nog wat kleine vlooienmarkten bezocht.

Lieve mensen zet morgen nog wat foto´s bij dit bericht want ben nu niet thuis..

Hopelijk alles goed daar en tot hoors maar weer..

xxxx van ons

• 16 Juli 2012 - 19:41

Dianne:

Hoi Anne, leuk om je belevenissen weer te lezen. En heerlijk genoten van een welverdiende vakantie, fijn. Succes weer met het opstarten van werk enzo.. Groetjes, Dianne

• 16 Juli 2012 - 20:45

Ellen:

Ha Anne & Juan, nou, zo te lezen hebben jullie een heerlijke tijd samen gehad! Fijn hoor, na al die drukte daarvoor! Zal best bijzonder zijn geweest voor Juan, dat vliegen en zeezwemmen voor het eerst. Hier in NL is het behoorlijk nat, maar ja echt Holland hè.. Volgende week zal t beter worden zeggen ze. Nou, dat komt goed uit want dan gaan Paula en ik met vakantie... Hasta lego, besos de Ellen

• 18 Juli 2012 - 06:49

Suzan:

Hoi Anne,

Leuk om weer iets van jullie te horen. Wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad! Erg leuke fotos.

Sterkte met de zondagochtenden! Werkse en op naar de volgende vakantie.

Groetjes

• 01 Augustus 2012 - 17:04

Lieve Anne En Juan,:

Het is alweer bijna 14 dagen geleden dat je dit bericht stuurde Anne maar ik had best veel aan mijn hoofd en dan komt rustig zitten achter de computer er niet van. Heerlijk dat jullie nu een echt eigen appartement hebben afgezien dan van die gillende pastoor en de muziek uit het café.
    Het is hier eindelijk goed weer. We hebben van alles gehad de afgelopen weken. Kou, heel veel regen en nu is het erg warm. Vanmorgen tot aan het warm eten (tussen de middag) heerlijk in de tuin gewerkt. Kikkers springen voor je voeten...ik moet uitkijken dat ze niet onder de grasmaai-machine komen! Veel te snoeien, oude bloemen knippen etc. etc. maar ik vind het heerlijk!
    Vorige week donderdag zijn Francine en ik, samen met Gera en Anton uit Leusden, naar de Millinger theetuin geweest. Bloedheet dat wel maar prachtig! Natuurlijk heerlijk gekletst...wat zijn Gera en Anton toch aardige mensen. Francine is vrijdagmorgen vroeg door Frans naar de trein gebracht om naar Duitsland te gaan voor een maand zeilen als bemanningslid. Ze had er zin in!
    Ik wilde een dag of drie gaan fietsen naar Appeltern waar hele mooie tuinen zijn. Een dag heen fietsen, slapen bij "vrienden op de fiets", tuinen kijken en weer slapen, volgende dag terug fietsen maar er is "werken in de tuin bij Liesbeth en Jan in Vlissingen" tussen gekomen. Ik was daar afgelopen zondag want Liesbeth heeft haar pols gebroken. Met die pols gaat het goed, ze heeft zwemgips dus kan rustig in bad en in zee. Maar werken in de tuin kan ze niet!! dus ik stelde voor om de Appelternvakantie maar om te zetten in Vlissingen. Vonden ze prima en ik werk graag in de tuin. Anne, zolang ik nog 5 zussen heb die het allemaal goed maken...er is zoveel verdriet overal....kies ik voor familie!! Colombia is een beetje ver dus jullie zullen me niet zien. Ik wacht de foto's af en wens jullie heel veel succes met wonen en werk.
    Kus van Els