Werken en werken - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Anne-Natalia Duijnhoven - WaarBenJij.nu Werken en werken - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Anne-Natalia Duijnhoven - WaarBenJij.nu

Werken en werken

Door: Juan & Natalia

Blijf op de hoogte en volg Anne-Natalia

21 Augustus 2011 | Colombia, Bogotá

Hola lieve iedereen...

Voor de jarigen afgelopen maand, nog gefeliciteerd en voor de aankomende maand alvast gefeliciteerd, mensjes!!

Zijn weer een maandje verder, mijn god kan nog steeds niet geloven hoe snel de tijd toch gaat.. Over 8 dagen ( voor jullie ) is het al weer 2 jaar geleden dat ik richting Colombia ging, met het idee om hier een jaartje vakantie te houden en beetje mijn spaans te oefenen en familie beter te leren kennen!!! :-) Nouja die laatste twee dingen is zeker wel gelukt, Spaans gaat mega goed enja de familie ken ik inmiddels iets te goed en denk meer dan ik eigenlijk zou willen (maarja das natuurlijk achteraf ).. waahahahhahahaaha

En nee sorry totaal geen behoefte om terug naar NL te komen, inmiddels met behulp van familie in NL bezig met al mijn spullen te verkopen en wat bewaard moet worden hierheen te halen.. Mochten er nog mensen zijn die deze kant op komen en een kilo of 2 aan spullentjes voor mij willen nemen, hoor ik dat graag!!! hihihihi

Met de katjes gaat het prima en groeien als kool. Zazu vermaakt zich prima met zijn nieuwe vriendje/ broertje Draco en hebben het goed samen.. Ze gaan inmiddels elke dag ff tjes naar buiten maar vinden het nog steeds eng en hebben dan dus ook de deur gewoon open zodat ze elk moment naar binnen kunnen rennen wat dus vaak genoeg gebeurd want alleen al bij een motor schrikken ze zich kapot!! wahahahahahaha

Met ons gaat het ook prima..
Mijn lessen gaan goed, inmiddels via werk 3 studenten en zelf prive begint het nu ook aardig te lopen, zowel Engels als Nederlands. Inmiddels van mama, via Hans boeken NL gehad, ziet er goed uit mam!! En via Peter een paar goede sites gekregen waarvan ik veel gebruik heb gemaakt bij mijn eerste leerling, Catalina die volgende week jullie kant op zal komen om in NL te gaan studeren.. Via haar zullen er ook weer paar Engels studenten binnen komen denk ik enja prijsklassen per uur is hierdoor behoorlijk veranderd!!! Ten positieve voor mij maarja voor "de gewone" mens, zullen we maar zeggen niet te betalen!!! Maar ik vind het prima en heb inmiddels paar goeie connecties op gedaan waar ik in de toekomst ook zeker nog wel wat aan heb.. Geef les bij twee meisjes een van 13 en kleintje van 5 jaar en de oudste spreekt behoorlijk goed engels. Komt doordat haar pa dus al 24 jaar les geeft hier in Bogotá, maar hij wilde graag iemand anders voor zijn dochters want dat wilden de meiden graag.. Nou hij vertelde dat hij dus al tijden aan het zoeken was, maar niemand kon vinden, want wat blijkt nu veel mensen die hier wonen en dus ff 2 curcusjes engels volgen denken daarna Engels les te kunnen geven en hij vind dat vreselijk en wilde iemand die dus geen Colombiaans Engels accent heeft en iemand met wat meer ervaring met de taal etc etc etc.. Naja na 2 minuten over de tel te praten met hem was het rond en geef ik sinds 3 weken dus nu les bij hun thuis... leuke mensen en de meiden pikken heerlijk snel op..

Juan heeft afgelopen week 3 dagen training gehad en vanaf morgen zal hij beginnen met werken!! Bij Surtimax onder de gene die dat kennen, dat is een supermarkt keten, die weer onder Exito valt ( das een soort warenhuis te vergelijken met Ikea ) alleen staat er hier op elke 20 blokken wel een of een expres winkeltje van hun... Mega grote keten dus waar ook een x aantal supermarkt ketens onder vallen.. Hij komt hier in de bario te werken ( van de ene kant iets minder omdat het is waar we normaal ons boodschappen doen ) aan de andere kant hij heeft geen gemekker met bussen etc etc en is natuurlijk vroeger thuis zijn in principe vaste en normale shifts van 8 uur en niet meer die belachelijk 11 uur per dag en kan thuis lunchen wat ook wel makkelijk en gezellig is... Mijn uren zijn zo varierend dat er geen pijl op te trekken is.. Soms moet ik om 8 uur in de ochtend ergens in het centrum zijn wat dus 1,5 reizen is tijdens spits uur en soms kom ik pas om 21:30 thuis van een les die in de avond plaatsvind en waarvoor ik dus ook flink lang in de bus moet zitten omdat het niet in de bario is.. Maar dat geeft niet ben al lang blij dat alles nu beetje gaat lopen en vermaak me zo prima en geen gemekker van bazen en eigen tijden indelen etc etc etc... hihihihi

Lieverds ga weer snel verder we hebben net de full-imagen van Pirates of the Caribbean 4 binnen dus gaan lekker filmpje kijken en verder luieren deze zondag..


Saludos Juan y Natalia en een knuffel van Zazu en Draco

Ps: Querida tia Joske y Tio Fernando, Gracias por la plata.. Aun vamos guardar todo, por que aun no estamos seguro que podemos casar en Oktubre. Si queremos pero hay unas problemas.. Cuando sabemos mas yo te aviso.... Muchas gracias de Juan y mi y muchos, saludos y besos para ustedes.


  • 22 Augustus 2011 - 07:43

    Colette:

    Querida!!! Me alegro de que la vida te salga tan feliz!!! Ziet er allemaal goed uit meis, goed om te horen dat je je leventje weer een beetje op de rit hebt! En dat huwelijk komt gewoon goed, daar ben ik van overtuigd!

    Geniet van alle positieve dingen en put daar steeds weer kracht uit. En ooit kom ik je opzoeken (als de kleine eenmaal geboren is, wordt ons leven wel anders, maar je weet nooit!)!!!

    TQM!

    Beso, tu hermana mayor

  • 22 Augustus 2011 - 08:23

    Paula En Ellen:

    Hallo lieverds,
    Wat een geweldig nieuws allemaal.
    Dus we gaan boeken voor de reis naar Bogota.
    Joske heb ik net je mail voorgelezen
    Ga straks met haar naar Zandvoort lekker op het strand wandelen.
    Zij mailt je vanaf Madrid met Fernand.
    Ellen gaat weer naar haar werk.
    De week op Terschelling was zo leuk!!
    Al die zussen bij elkaar.
    Je hoort van Mama vanavond wel via de skype wat we allemaal gedaan hebben
    Zal Ellen vragen om naar jullie ook wat foto's te sturen.
    Lieve schatten klinkt allemaal fantastisch en Juan succes in je nieuwe baan
    Wat een leuke foto trouwens van jullie Mega knap stel zijn jullie.
    Besos van ons

  • 22 Augustus 2011 - 13:43

    Liesbeth En Jan:

    Dag Anne en Juan,
    Wat een schitterende berichten allemaal Anne; fijn, dat je steeds meer bijlessen gaat geven en Juan, wat heerlijk dat je nu een baan hebt bij een grote supermarktketen met acceptabele werktijden. Echt super allemaal.
    Lieve mensen, wij wensen jullie alle geluk voor de toekonmst en heb het goed samen!
    Jan en Liesbeth

  • 22 Augustus 2011 - 14:14

    Francine:

    Anne en Juan,

    he wat een heerlijke berichten Anne! Heel tof allemaal. Feliciteer Juan van me aub. En wat fijn dat de boeken van mij en de tips van Peter zo goed van pas komen.
    Vandaag ben ik weer begonnen met werken. Ai.. dat is even wennen na de geweldige afsluiting van de vakantie op Terschelling. We hebben een superweek achter de rug, erg leuk met de vaartjes daar. Iedereen vond het geweldig en dat was het. Het gezelschap, het huisje, het weer en het prachtige Terschelling.
    Ik hoop dat je snel wat meer weet over je ID, maar ik kom hoe dan ook ergens rond de 20ste oktober.
    Ik verheug me erop om weer bij jullie te zijn.
    Sebas is vandaag gestart in Eindhoven en ik was gelukkig niet de enige ouder die zijn kind met fiets bij het hoofdgebouw van de TU afzette!
    De introweek is nu dus begonnen, volgende week het echte werk!
    Werk ze en ook veel plezier samen,
    kus,
    je ma

  • 22 Augustus 2011 - 23:53

    Hermanita:

    Leuk verslagje zussie!! Besos y abrazote aan m'n neefjes!!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Bogotá

Anne-Natalia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 44107

Voorgaande reizen:

18 Mei 2013 - 22 Mei 2013

De reis van ongetrouwd naar getrouwd!!

30 Augustus 2009 - 30 November -0001

Bienvenido Colombia

Landen bezocht: