Eerste verslag van 2011 - Reisverslag uit San Cristóbal Norte, Colombia van Anne-Natalia Duijnhoven - WaarBenJij.nu Eerste verslag van 2011 - Reisverslag uit San Cristóbal Norte, Colombia van Anne-Natalia Duijnhoven - WaarBenJij.nu

Eerste verslag van 2011

Door: Natalia

Blijf op de hoogte en volg Anne-Natalia

25 Januari 2011 | Colombia, San Cristóbal Norte

Hola lieve allemaal,

Voor de gene die ik nog niet heb gesproken dit nieuwe jaar, een gelukkig NIEUWJAAR met veel mooie momenten en gezondheid.

Januari is al bijna weer voorbij, wat vliegt de tijd toch, niet normaal meer.... Hier alles prima een leuke kerst en oud en nieuw gehad zoals gewoonlijk weer totaal anders als in NL enja dit keer op en neer tussen families, thanx god bestaat er hier alleen maar kerstavond en oudjaar zodat het maar 2 dagen zijn en gezien het feit dat Juan zijn familie letterlijk naast mijn familie woont is het makkelijk te doen om praktisch overal tegelijk te zijn!! ;-) hahahaha

Begin Januari was Joran nog hier in Bogotá bij zijn familie en hij is gezellig met Gina (een nichtje van zijn broer Lennart ) bij ons op bezoek geweest, lunch bij de beste pizzaboer hier "in Sancrispin" en daarna ff het huis van de families laten zien etc etc weer was niet zo geweldig dus terug naar huis en daar gezellig muziek zitten luisteren en kletsen en later met vivi,mayra en marcela en wij 4en nog een drankje gedaan... Gina en ik hebben de heren (joran en juan) kunnen overhalen om naar de schaatsbaan te gaan... Ja ja schaatsen in Bogotá hoe vinden jullie die??!! Kleine kunstbaan midden op het grootste en bekendste plein van Bogotá/Colombia voor de 2x ever (blijkbaar wist ik ook niet) en dan schaatsen in de volle zon tegen 20 graden en in T-shirt dat was toch wel heel bijzonder...

Ja velen zullen zich nu onderhand toch wel af vragen hoe doet ze het toch met geld etc.. Woon nu inmiddels samen en delen dus ook wel kosten etc nu het liefst alleen nog verhuizen naar een grotere woning maar dat is nog ff afwachten wat er hier in huis ( de andere appartementen gaat gebeuren en wanneer ).. Maar bij deze ook de oproep net als op facebook, we zijn op zoek naar een of twee huisgenoot die een geweldig appartement met ons willen delen dus, mocht iemand deze kant op komen en interessen hebben ( ook voor korte periodes een mogelijkheid of iemand anders kennen die hierheen komt geef gerust mijn e-mail adres etc door... Werk ja das weer een ander verhaal e.a. gebeurd waardoor ik niet op kantoor ben begonnen maar zoals mama ook zo lief schreef in haar mail ik blijf er niet lang bij zitten nee.. Leven gaat door en we hebben maar een leven dus moeten die volledig benutten en vooral van genieten... Inmiddels loopt ons winkeltje een beetje... Vorige week met Juan nog kleding ingekocht en heel wat sieraden gemaakt dus nu mag de verkoop beginnen.. Btw marleen en sebas hebben jullie mijn t-shirt van onze favo ELMO gezien op de fotos van facebook?? Ze hebben van alles pink panter, koekiemonster etc etc echt super leuk... Ja mensen mochten jullie in wat dan ook wat wij verkopen interessen hebben laat het mij weten dan zorg ik voor een leuk prijsje en dat het naar NL vervoerd wordt schroom niet om bestellingen te doen, doe het al te graag enja gezien het nu mijn inkomsten is nog meer natuurlijk... ( zie fotos ) De vraag naar Engels lessen begint ook beetje te lopen en aangezien aankomende week en de week erop de scholen en universiteiten weer beginnen, misschien dat ik dan daar ook echt een start mee kan maken

Sinds gister is onze familie uitgebreid met kleine Zazu ( naam het mijn lieve zussie marleen bedacht ), en is echt een dondersteentje, super mooi helemaal grijs en dan creme witte pootjes met streepjes en in zijn gezichtje ook creme witte tinten en streepjes, dierenarts denkt z'n kleine 3 maanden en is een mannetje. Waren langs de dierenarts gegaan die om de hoek bij ons zit puur voor informatie of ze mensen wisten die katjes hadden, kregen een tel nummer van een Don Pedro en uur later hadden we Zazu in huis.. Meest bizarre was nog dat Don Pedro een voetbalmaatje van Juan is, man op leeftijd zonder tanden en met 3 katten en een hond in huis wahahahaha dus hebben ook niets voor het beestje hoeven betalen. We hebben vannacht natuurlijk amper geslapen vanwege meneer maar hij is ook zo lief en schattig inmiddels gewend aan ons alleen als de dood voor de straat en als er autos en bussen/vrachtwagens voorbij rijden... Dachten eerst ohhh en nu hoe moet dat met de winkel maar meneer zit verstopt half onder het matras of tussen mijn kleren in de kast en komt niet verder dan de deur opening.. Op zich dus wel makkelijk voor ons enja met een week weet hij ook wel dat dit zijn nieuwe huis is en kan hij gewoon voor het huis in de twee bomen klauteren maar voorlopig zit dat er nog niet in...

Nou lieverds ga snel verder want willen de winkel vroeg open hebben vandaag.....

Tot hoors/mails/chats enne laat die bestellingen maar komen!!!!!!


Chao xxx van ons en een knuffel van Zazu....

  • 25 Januari 2011 - 21:34

    Janneke:

    Wow, wat ziet jullie winkeltje er leuk uit An! Ik zou zo langs willen komen om gezellig bij je te shoppen. En om je nieuwe vlam te ontmoeten natuurlijk (je 2 nieuwe vlammen!). Maar helaas, ik moet het met de foto's en verhalen doen. Fijn om te zien dat het goed met je gaat. Hier ook alles goed. Ik ben begin januari begonnen met een nieuwe baan en als alles goed gaat hebben we binnenkort een nieuw huisje in Utrecht.
    Succes met alles en geniet! Beso grande

  • 26 Januari 2011 - 07:41

    Francine:

    Hi lieverd,
    Het ziet er goed uit, nooit gedacht dat mijn dochter in bussiness zou gaan! Leuk! En dat katje is een heel mooi beestje Anne, lijt wel een beetje op een Siamees?
    Leuk dat het met de Engelse les nu waarschijnlijk ook goed gaat lukken. Colombia's toerisme groeit en groeit nu het er veiliger wordt dus er komen waarschijnlijk steeds meer Colombianen die graag wat Engels willen leren!
    Nou zakenvrouw, ik moet hier verder! Spreek je snel op skype?
    kus,
    je ma

  • 27 Januari 2011 - 20:04

    Michael:

    howisss that´s the shit no¿
    jejeje lekker bezig anne... en leuk om het winkeltje te zien.. ik heb helemaal geen tijd gehad om alles van je bij tehouden aangezien ik zelf erg druk ben maar nu zie ik het allemaal en heb er even de tijd voor genomen.
    wel cool zo een schaatsbaan.. in Medellin stond er ook een met kerst 20 mil voor 1 uur schaatsen en was super klein dus dat hebben we maar gelaten.
    tot snel chica beso

  • 27 Januari 2011 - 21:34

    Anne-natalia :

    @Jan, ja idd dat zou wel heel leuk zijn maarja zit er idd niet echt in om weer deze kant op te komen... Dus nu maar fotos en verhaaltjes!!!
    @Mam ja thanx, spreek je zeker snel weer ff enne Jij en mijn lieve tante nog super bedankt voor kerstkado/geld....
    @mike ja joh leven gaat door en mij zie je voorlopig nog niet naar NL komen,iedereen komt hierheen dit jaar dus waarom zou ik die kant op gaan!!! ;-) hihihihhihi

    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, San Cristóbal Norte

Anne-Natalia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 44101

Voorgaande reizen:

18 Mei 2013 - 22 Mei 2013

De reis van ongetrouwd naar getrouwd!!

30 Augustus 2009 - 30 November -0001

Bienvenido Colombia

Landen bezocht: