Bogotá, Melgar, San Andres - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Anne-Natalia Duijnhoven - WaarBenJij.nu Bogotá, Melgar, San Andres - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Anne-Natalia Duijnhoven - WaarBenJij.nu

Bogotá, Melgar, San Andres

Door: Natalia & Francine

Blijf op de hoogte en volg Anne-Natalia

27 Oktober 2010 | Colombia, Bogota

Hola iedereen,

Afgelopen donderdagmiddag 21 oktober kwam mama aan op het vliegveld van Bogotá.. Spijtig genoeg iets te vroeg want Juan en ik waren er nog niet hadden er 2 uur over gedaan om daar te komen mega druk op de weg, ongelukken, regen etc etc en ja jullie raden het al terug weg ook weer veel te lang over gedaan... Eerst lekker spullen bij mij thuis neergezet, kadotjes uitgepakt en uitgezocht daarna wat eten en door naar het huis van Eva en Vivi en de jongens...Daar ff wat koffie gedronken en heeft mama de andere kadotjes gegeven door wat gedoe en kleine ruzie gaan we uiteindelijk niet met zijn alle lekker weekendje weg maar met z'n 3en, Mama, Juan en ik.. Dus vrijdag eerst San Cristobal laten zien aan mama en zijn we nog wezen shoppen in Exito... Begin van de avond toen Juan thuis kwam van werk zijn we naar Terminal gegaan en hebben daar een bus naar Melgar gepakt... Een paar uur rijden van Bogotá ligt dit dorpje/stad waar het lekker warm is, zonnetje en zwembaden bij de hotels... Daar dus tot zondag middag heerlijk genoten en mama heeft van alles geprobeerd qua eten empanadas, heerlijke jugos,caldo (soep met aardappel,vlees etc wat ook als ontbijt gegeten wordt) "Tamales" uuuuwwww alleen de geur al en ik krijg het al benauwd zullen we maar zeggen hahahahaha etc etc

Gister naar het centrum gegaan omdat we nog niet wisten wat we nu verder zouden gaan doen.. Ik wilde eerst naar een vriendin die ergens in de bergen bij Medellin woont met haar zoontje is namelijk de ex van mijn neefje Felipe met hun Mateo maar die niet meer kunnen bereiken jammer genoeg...Dus op naar centrum toeristeninformatie "btw" stelt echt niets voor mega klein voor z'n mega stad maarja was daar al beetje bang voor en ik ga dan normaal ook heilig van mijn 10 jaar oude footprint boek uit maar beetje moeilijk als ik met iemand reis die net zo eigenwijs is als ik zelf!! :-) hihihihi maarja wel nog een super leuk tentje uitgezocht door mama waar we een soort pindakoek en cake hebben gegeten met weer heerlijk vers gemaakte fruit sap.. Aan eind van de dag een mega vakantie uitgezocht en zitten nu op het vliegveld om straks het vliegtuig in te stappen naar San Andres een van de eilanden van Colombia die in de Caribische Oceaan ligt eigenlijk dichterbij Panama of Nigaragua dan Colombia, vandaar ook al de jaren durende strijd tussen deze landen om dit geweldig mooie eilandje...

ok nou mag ik nog even! Tamales (prachtig verpakt in bananenblad), empanadas en al het andere eten en drinken is heerlijk. Ronduit zalig zijn de vruchten waar we in NL nog nooit van hebben gehoord en waar heerlijke sapjes van worden geperst: jugos. Enfin inmiddels hebben we er al een dag San Andres opzitten. Was ik net gewend aan eenieder recht in de ogen te kunnen kijken (toch best uniek voor mij) en nu zie ik weer allemaal lange mensen om me heen, grote stevige mannen en vrouwen over het algemeen.
En het stikt hier van de brommers,scooters en motors (met het hele gezin op pad op een zo'n ding, de kleine voorop, dan pa en daarachter nog de oudste en ma) Als het meezit zit ma nog te bellen.
Drukte van jewelste, alles nog levendig ook als het donkert en net zoals in Bogota speelt alles zich af op straat. Je moet trouwens ontzettend goed uitkijken met waar je loopt, de stoepen en straten zitten vol hobbels, bobbels, gaten en kuilen. De auto's en bussen hebben ,daarom?, fantastische vering en zeer behendige chauffeurs (niet voorin gaan zitten, dat levert meer stress op dan in de botsautootjes)

Het is heerlijk om hier met Anne te zijn, ze kletst Spaans als de beste en weet goed met de mentaliteit om te gaan, bijv. " zeg maar niks in de taxi mam, dan ben je de buitenlander en moeten we meer betalen"
Overigens hebben we echt de schaduw van palmbomen op het strand opgezocht vanmiddag het was te warm! En we zouden hartstikke verbrand zijn!

Tot de volgende keer,
kus, Anne en Francine









  • 27 Oktober 2010 - 07:01

    Hermanita/hija:

    Mam en an!! echt leuk om te zien dat mam nu echt daar is, hahahah en ja de mensen zijn niet zo groot he als ik me wel eens lang voel :-)..maar in San Andres zitten dus de lange mensen, daar ga ik zeker heen!! Ja niet alle landen hebben zn goede infrastructuur als Nederland, maar al het andere maakt het 1000X goed..alleen al die lekkere jugos en mooie/lieve mensen en heerlijke warmte..ben zo jaloers!!!!! het is hier zo koud, snik..Nou heel veel plezier en mooie jurk heb je aan mam, zie je, een perfect vakantie jurkje..an volgende foto met Juan in iets meer licht graag, zie niet zo goed :-( hahaha..Heel veel plezier nog en laat maar weten wanneer jullie weer kunnen skypen..Besos y abrazo su hermanita y hija xxx

  • 27 Oktober 2010 - 07:04

    Hermanita/hija:

    sorry vergeten besos y abrazo su hermanita, hija y cuñada...jejejeje..xxx

  • 27 Oktober 2010 - 07:19

    Hermana:

    Meiden! Mmmmm... klinkt echt helemaal super, lekker eten, lekker weer, gezelligheid...
    Geniet van alles!

    Hebben jullie nog skype-tijd?

    Beso

  • 27 Oktober 2010 - 10:31

    Ellen Ruesink:

    Hola Linda,
    wat heerlijk al die leuke dingen die je doet!! En geweldig dat je moeder er was en heeft kunnen zien hoe jouw leven er nu uitziet!!
    Beso x

  • 27 Oktober 2010 - 14:32

    Anne-natalia :

    pfff hermanita foto is mega goed te zien maar dan moet je wel je lenzen in hebben!!!!! ;-) wahahaahahhahahahah op facebook zet ik vanavond meer ok.... Ellen en Co weer bedankt voor jullie leuke reactie.. We genieten zeker straks tour over het eiland en vanmiddag met de boot weg... en morgen ook nog een tour dus genoeg te doen/zien...

    xx natalia

  • 28 Oktober 2010 - 11:26

    Hermanita/ Hija:

    whahahahhahaha heb mn lenzen in hoor zussie!! okeoke ik wacht geduldig af..maar de foto is wel in het donker gemaakt en ben nachtblind,moest ik toch nog even kwijt jejejeje..maar leuk hoor lekker vakantie houden, maar dan heb je natuurlijk geen tijd voor skype just let me know when and i'll be there with dj :-)..genietze! en een dikke beso aan mam, saludos aan Juan y un abrazo voor jou!! xxx tu hermanita

  • 29 Oktober 2010 - 17:14

    Jan En Liesbeth:

    Dag Anne en Fransje,
    Wat een gezellige mail Anne en wat genieten jullie als ik dat zo lees!
    Heb jullie net gebeld op het nummer dat jij voor je vetrek hebt doorgegeven Francine. Jammer, de voicemail. Probeer het nog wel een keertje.
    Nog een hele fijne tijd samen en hartelijke groet voor jouw vriend Juan Anne.

    Liefs,
    Jan en Liesbeth

  • 31 Oktober 2010 - 12:22

    Sebas:

    Klinkt goed daar, nog n paar fijne dagen samen he :]

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Bogota

Anne-Natalia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 44099

Voorgaande reizen:

18 Mei 2013 - 22 Mei 2013

De reis van ongetrouwd naar getrouwd!!

30 Augustus 2009 - 30 November -0001

Bienvenido Colombia

Landen bezocht: