Neiva,Santa Maria, Koffie Plantage, motor,rivier.. - Reisverslag uit Santa María, Colombia van Anne-Natalia Duijnhoven - WaarBenJij.nu Neiva,Santa Maria, Koffie Plantage, motor,rivier.. - Reisverslag uit Santa María, Colombia van Anne-Natalia Duijnhoven - WaarBenJij.nu

Neiva,Santa Maria, Koffie Plantage, motor,rivier..

Door: Natalia

Blijf op de hoogte en volg Anne-Natalia

15 Oktober 2010 | Colombia, Santa María

Lieve mensen,

Sinds vorige week zaterdagochtend 3am weer terug in het vertrouwde Bogotá waar Juan ( jajaja voor de gene die nog niet weten inmiddels mijn vriendje wahaha ) op de bus terminal stond te wachten.....

Ben namelijk een klein weekje in de provincie Huila, Colombia geweest om voor het eerst in mijn leven een koffie plantage te bezoeken... I know klinkt natuurlijk über stupid, dat komt al 10 jaar in dit koffie land en nog nooit een plantage bezocht maar moet eerlijk bekennen dat dat de volledige waarheid is ;-) Maarja why nu dan wel en zo opeens zullen sommige misschien denken...

Naja dat is de schuld van Lennart, nouja schuld is het niet hoor schat... Wahah sommige zullen nog wel weten wie lennart is andere niet maar in kort het is een van mijn vrienden die ik al 10 jaar ken en die met zijn familie in 2000 ook mee is gegaan met "onze" eerste reis naar Colombia.... Bij Chicolad zelfs op de eerste meeting volgehouden dat hij mijn jongere broertje was etc naja altijd wel contact gehouden sinds die tijd ondanks leeftijd verschil en verschillende levens in verschillende steden...Al is meneer nu inmiddels wel naar mijn favo stad "Den Haag" vershuid!! ;-) maarja hij heeft in Santa Maria zijn familie zitten en een van zijn ooms bezit dus een flink stuk grond en een koffieplantage.. Inmiddels staan er plannen om koffie te gaan exporteren naar Nederland etc etc maarja voor het visuele gedeelte ontbraken er nog foto's.. Dus is er mij gevraagd om die kant op te reizen aangezien ik in Colombia ben en Lennart in NL en hij mijn foto kunsten beetje waardeert enja ik toch geen nee kan zeggen!!! hahahahha nee hoor grapje heb meteen ja gezegd en geen spijt gehad van dit geweldige tripje...

Dinsdag ochtend 5 oktober vertrokken door vreselijke traffic pas 2 uur later op de terminaal aangekomen wat normaal niet langer dan 45/50 min duurt overdag! Kaartje gekocht gaat die stomme bus niet want waren te weinig mensen naja dus geld terug en naar andere maatschappij etc was wel goedkoper maar moest toch nog wachten uiteindelijk dus pas tegen 18:30 in Neiva aangekomen waar ik na 5 minuten wachten Jose Wilder ( oudere broer van Lennart ) voor het eerst ontmoete en tot mijn grote schrik hem met een motor helm in zijn handen zag lopen!! "Ben niet echt een motor held zullen we maar zeggen en tot vorige week dus ook nog nooit op z'n ding gezeten!!!" Naja was binnen 5 min vrij duidelijk dat ik niet achterop zou gaan minder met al mijn spullen, statief, 2 camera's en computer etc etc... zijn dus naar huis van een vriend gegaan met een van die busjes van de terminal omdat hij daar werkt en Wilder op de motor, daar alles gedropt en daarna de taxi in om ergens wat te gaan eten...Tussendoor Lennart nog ff op "zijn flikker" wahahaha gegeven dat ik echt niet op die motor ga want die belde om te checken hoe mijn reis was verlopen.. Heren zijn die avond nog gaan crossen en weet ik veel wat nog meer want volgende ochtend bleek e.a. niet meer heel te zijn aan de motor....Ja Lenn moest meteen aan jou motorstunt verhalen van hier denken en had toen nog minder zin om achterop dat ding te gaan!! wahahah Naja ik in een Jeep richting Santa Maria ( waar Wilder woont en zijn/hun moeder )... Op zich allemaal heel apart om allemaal familie van Lennart te ontmoeten en zien/spreken en zelfs bij hun thuis te blijven slapen terwijl Lenn er zelf niet bij was... Natuurlijk grootse verhalen gehoord in die dagen wahahha over die "gringo" aangezien ik blijkbaar niet de enige ben die zo hier in de families genoemd wordt, weer een geruststelling wahahahha

Naja uren op Wilder zitten wachten en met het meisje die voor zijn moeder werkt nu, haar zou moeten helpen in huishouden etc maar ding kletst alleen maar en is zo lui wahahaha ff dorpje rondgelopen en weer terug naar huis middag eten en beetje kletsen met je moeder, lenn en tv kijken.. wahaha had ik volgensmij niet eens verteld maarja heb uiteindelijk dus ook daar geslapen bij jou moeder bij haar op de kamer.. Je broer sliep daar ook enja vond beetje raar om dan in mijn eentje in het huis van zijn vriendin te gaan slapen.. Uiteindelijk na paar uur wachten komt Wilder ineens binnen stormen met van er is telefoon voor je buiten, natuurlijk NL met de check up of alles goed gegaan was.. naja prima dus en later die middag toch voor het eerst achterop een motor gezeten en tochtje gemaakt door en rondom Santa Maria om daar wat mooie foto's te maken....

Volgende ochtend 7 uur weer een andere Jeep in dit keer met z'n 2en om richting de Finca te gaan van "Tio Moices" half 9 zaten we daar aan het ontbijt met weet ik veel hoeveel mensen wahahahhaha echt te grappig gewoon...

2 uur later stond ik boven tussen de koffie plantjes fotos te maken van de plantage en de mensen die er werken.. zo paar uur doorgegaan en weer naar beneden sjauwen in de warmte van de heerlijke zon.. aan het middag eten... pfff en die lui eten daar wahahah moet ook wel gezien het werk maarja ik dus niet en al helemaal niet 3x per dag warm eten en spoep en rijst etc etc... muizen beetjes dus
gegeten want het was wel heerlijk maar die banaan toch elke keer maar laten staan...

Naja we wilden die dag nog de andere kant van de koffieplantage/ bergen omhoog om foto's te maken maarja qua zon zou dat nog niet echt handig zijn om rond de middag te doen dus had Wilder, tuurlijk wie anders net als Lenn zou een geweldige autoverkoper zijn en krijgt mensen wel zo omgeluld dat ze mee gaan wahahahah nee niets verkeerd over deze gast maar mijn god heb vaak aan jou moeten denken en denk wel 100x Lennart willen zeggen ipv Wilder wahahahahahah manier van doen, grapjes, lol trappen etc etc wat een gelijkenissen.... Maarje uiteindelijk dus met 4 motors en 8 mensen richting rivier gegaan om vervolgens een toch tussen de jungle en water omhoog te maken om uiteindelijk bij de waterval uit te komen... Ja mam heb het dus allemaal overleeft en met beetje "veel" spierpijn die nacht de volgende ochtend weer redelijk kunnen lopen..

Toch was super maar terug weg was ik gewoon kapot van heel de dag, dagen vroeg opstaan, reizen etc dat ik toch 2 keer op mijn bek ben gegaan en tuurlijk als enige, had ook niet echt de beste schoenen aan mijn €5,00 gypmies van de schoenreus hahahah maarja die rest had ook gewoon gympen aan de meiden zelfs op slippers onderhand rennend over die gladde stenen en moddergrond etc etc echt ongelooflijk maarja ben dan ook echt een stadsmens en dan maakt niet uit of het La Haya " Den Haag, Madrid of Bogotá is maar geef mij maar "de stad"... ;-)

Mijn digitale camera heeft wat meer gelden onder die wilde watertocht maar ook overleeft en weekje later nu kan ik weer redelijk fotos mee maken gelukkig... Heeft er wel voor gezorgd dat ik de volgende dag geen kleur foto's van Tio Moices en zijn familie heb kunnen maken en van je oma, Lennart maarja dat is niet anders en dat ik somehow mijn spijkerbroek heb laten liggen daar wat iets minder is aangezien het een van de redelijk nieuwe is en mijn collectie kleding niet zo geweldig groot is!! wahahaha

Maar heb geweldig genoten van deze gekke, drukke dagen met "jou" lieve familie... Gister de negatieven gehaald van zwart wit rolletjes en morgen maar eens kijken waar ik e.a. op cd kan zetten...

Over 7 nachtjes komt mijn lieve mama hier in Colombia aan......Kan niet wachten en jullie zullen dan dus snel weer van mij "ons" horen.

Chao besos Natalia








  • 15 Oktober 2010 - 00:06

    YAneth:

    Chikie wat leuk om je verhalen te lezen wat maak jij veel mee nieuwe mensen nieuwe ervaringen super man ;-) hoop dat het voor mij ook ooit aanbreekt die tijd ...!!
    En een vriendje ?? He casanova!!:-p hahaha
    Hoe gaat het met me i phone :-p hahah spreek je snel dikke kusj

  • 15 Oktober 2010 - 06:39

    Erik Raams:

    Hoi Anne, wauw wat maak je veel leuke en spannende dingen mee!! Echt te gek!!!
    Ik wens je enorm veel plezier toe met je mama!!!

    Gr. Erik

  • 15 Oktober 2010 - 06:59

    Tu Hermanita:

    Hermana, wat super leuk he!!! en wat een leuke foto met jou in de waterval, hahahah te lief..Maar mam komt bijna en ik ga mee in handbagage!! dat zou tof zijn he,maar helaas..Ook echt een scheetje die juan van je, dat komt helemaal goed..zeg tegen iedereen dat ik een lieve zwager heb whahaha..nou querida spreek je snel weer..en heel veel plezier..besos!!xxx

  • 15 Oktober 2010 - 08:56

    Liesbeth En Jan:

    Anne, wat heb jij een schitterende (maar zeer vermoeiende!) week achter de rug. Hoop dat de foto's goed zijn geworden?
    Anne, straks een prachtige tijd toegewenst met Francine en samen met Juan alle geluk.
    Kusvan ons allebei,
    Liesbeth

  • 15 Oktober 2010 - 13:03

    Lennart:

    Hoi Anne,

    Leuk verhaal. ‘T is grappig om van een buitenstaander te horen wat ze nou van Sta. Maria vinden. Heb Pa, Ma & Joran er niet gebracht (durfden niet verder dan Palermo).
    Nadat je de telefoon op nam met: Lennart, ik ga je vermoorden,. D8 ik dat gaat helemaal mis, maar dat is nog wel prima gegaan. Mijn broer is idd. een maffe, en ik ga m steeds beter waarderen. Laatste keer dat ik in Colombia was hebben we allebei dik een maand salaris weg-gefeest, priceless. Aan de andere kant heeft hij wel mijn moeder dag en nacht verzorgd na de operatie dus hij kan wel serieus zijn.
    Fotos zijn mooi vooral die van mijn oom.(jammer van t oranje shirt alleen). En de kerk in Sta. Maria is weer van kleur veranderd laatste keer was hij groen. Naja ik geef je binnekort wel 1 belletje,

    Saludos,


  • 16 Oktober 2010 - 15:27

    Hermana:

    Hey,

    Wat een vet coole verhalen allemaal! En foto's zien er goed uit! Ben wel benieuwd naar jouw Juan hoor; binnenkort echt ff skypen/chatten. Wanneer ben je achter de compu?

    Beso

  • 16 Oktober 2010 - 18:16

    Els Van Der Vaart:

    Lieve Anne, ben net zelf terug van een weekje Terschelling. Samen met Paula aan huisjes van een kennis van haar gewerkt, er lekker gebivakkeerd en genoten van de rust en pracht van het eiland in de Waddenzee. Vandaag, na een lange reis van 8 uur...maar alles voer en reed op tijd; het is gewoon een end! Nu die gezellige brief van jou en dat vriendje!!!, kan Francine hem ook zien als ze volgende week komt! Fijn voor je Anne en ik hoop dat je ook wat hebt aan die koffielieden. Kus van je tante Els

  • 22 September 2012 - 14:23

    Ronny Vastenhout:

    Hoi Anne
    Ik ben Ronny Vastenhout vader van 2 geadopteerde kinderen uit Colmbia voor de oudste Adriana bijna 18 heb ik haar fam laten zoeken Haar fam woont in Santa Maria-Huila. Vanaf vorige week hebben wij contact met hen via faceboo. Dit gaat moeilijk via haar jongere zus. Na het lezen van jouw verslag vroeg ik mij af jij iemand kent in dit plaatsje die ons kan helpen. Kan je eens contact met mij opnemen 06-40184909

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Santa María

Anne-Natalia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 44097

Voorgaande reizen:

18 Mei 2013 - 22 Mei 2013

De reis van ongetrouwd naar getrouwd!!

30 Augustus 2009 - 30 November -0001

Bienvenido Colombia

Landen bezocht: